هور

تارا می نویسد

هور

تارا می نویسد

ملت عشق


نویسنده : الیف شافاک

مترجم : ارسلان فصیحی

انتشارات ققنوس

ادبیات ترکیه

چاپ هشتم /  ۱۳۹۵

مدت ها بود اسم کتاب رو شنیده بودم و البته تعریف هایی که همراهش بود . کتابی از یک نویسنده خانم ترک زبان که از عشق حکایت میکنه. و از وقتی شنیدم دربارش دوست داشتم بتونم بخونمش حتما هرطور که شده. کتاب طرفداری های زیادی به خودش جذب کرده بود و موضوع متفاوت و ارزشمندی داشت ،  داستان عشق مولانا و شمس " ! اما با خوندنش متوجه شدم این تیتر همه ی توضیح لازم درباره کتاب نیست.

ملت عشق ، داستان آشنایی مولانا و شمس رو حکایت میکنه اونم به ساده ترین زبون ممکن. نوع زندگی هرکدوم ، آدم هایی که دور و برشون بودن، سبک زندگی هر دوتاشون و حال و هوای عصری که توش زندگی می کردن  و از خیلی از ابهامات زندگی این دو نفر پرده بر میداره و جواب خیلی خوبیه به سوال هایی که درباره زندگی مولانا و شمس بجود اومده.

اما در کنار این موضوع ،داستان شکل گیری یه عشق زمینی بین دوتا آدم متفاوت رو تعریف میکنه تو قرن حاضر و این دوتا داستان رو بهم پیوند میده.

این داستان از دید چندین نفر حکایت میشه که با مولانا و شمس در ارتباطن و این باعث میشه مخاطب از خوندن کتاب خسته نشه و با سرعت پیش بره. علاوه بر این ها چهل قائده رو شمس بیان میکنه که برای بدست آوردن اون ها زحمت زیادی کشیده.و در کل همنشینی مطالب کتاب اونقدر اتحاد داره که دلت نمیاد برای لحظه ای کنارش بذاری.

من کتاب رو عصر یک شنبه شروع کردم و نیمه های شب تمومش کردم. و اولین باری بود که کتابی رو انقدر بادقت ولذت میخوندم. و حالا با جرئت میتونم کتاب رو به همه پیشنهاد بهم و مطمئنم خیلی ها مثل من از خوندنش لذت میبرن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد